Leergang hooggevoelig zijn

In deze individuele leergang leer je hoe je het beste bij jezelf kunt blijven en in je kracht kunt gaan staan. Je leert je zelf niet af te sluiten maar juist deelnemer te zijn van je omgeving. Door deze  bijzondere methodiek zul je ervaren dat je jezelf staande kunt houden als de wereld om je heen je overweldigd. Je ervaart de gevoelens van een ander, de drukte om je heen, de harde muziek en het felle licht niet meer als last. Je gaat je leven leven vanuit wie en wat je van nature bent.

Wat brengt deze leergang jou:
  • Leven vanuit jouw natuur, jouw sensitieve hart
  • Omgaan met interne en externe prikkels
  • bewuster worden van wat van jou is en wat is van de ander
  • Je bent minder vermoeid
  • Omgaan met emoties en gevoelens
  • Versterken van je zelfbeeld
  • Beter structureren en plannen
  • Overgaan tot acite
  • Meer rust in je hoofd
  • Vergroten van je intuïtie
  • effectief communiceren
  • grenzen stellen
  • bewust er te zijn

Niet afsluiten dus of situaties vermijden, maar juist ten volle in het leven staan en zijn wie of wat je bent!

Door het contact met jezelf te houden, de aandacht ‘binnen’ te houden en in het Hier en Nu te zijn, nemen negatieve gedachtes, emoties en de beleving van prikkels sterk af. De ‘buitenwereld’ wordt steeds meer beleefd als een voorbijgaande, tijdelijke situatie.
Je zult meer rust, helderheid, creativiteit en vertrouwen ervaren

Wat kun je verwachten

Deze leergang bestaat uit 8 a 10 sessies van 1 a 1,5 uur
Het is een combinatie van coaching&therapie&spiritualiteit en bestaat voor het grootste deel uit ervaren en doen, en wordt ondersteund door een theoretisch deel (kennisoverdracht). We richten onszelf vooral op het vinden van evenwicht tussen onze gedachten en ons gevoel, (bijv. alle lijstjes die telkens weer verschijnen in onze gedachten , wat we nog allemaal moeten doen en wat vooral niet, wat zal een ander wel/niet van ons vinden enz). Je krijgt praktische vaardigheden aangereikt, die je overal kunt inzetten en integreren in het dagelijks leven.

Na iedere bijeenkomst wordt er een “thuisopdracht” meegegeven. Het gaat hierbij om het oefenen van nieuw geleerde vaardigheden om rust te creëren in je hoofd en beter om te kunnen gaan met overprikkeling.

In mijn praktijk richt ik me vooral op het ervaren van ontspanning , rust en stilte. Fysiek gaat het over het para sympathische zenuwstelsel. Dat is het deel van het autonoom zenuwstelsel dat de organen zodanig beinvloed dat het lichaam in een toestand van rust en herstel kan komen.

Wat doet stress met je energie, je zenuwstelsel en de organen.
Wat gebeurt er als je te veel balast bent zowel geestelijk als lichamelijk.